Adventní i vánoční závod, železní muži i …?
Za listopadovou romantikou vyběhneme v Jedovnicích
Říjnový trojlístek závodů na vás čeká
Změna úterní Hraběnky. Poběží se k Brouškovi.
3,2,1. Startujeme do podzimních závodů
Jak se dělá OBL22. 7. 2024 Blansko – Na konci loňského roku, jsme zveřejnili článek o tom, jak se dělá závod Hraběnčino běhání. V aktuální „okurkové sezoně“ bych na tento článek rád navázal s tématem – Jak se dělá OBL. Nevím, zda si je většina běžců schopna představit, co vlastně představuje ten závodní servis a proto bych rád napsal pár řádků v tomto duchu. Pokud budete mít pocit, že se mezi řádky objevuje určité volání z našich řad o pomoc, tak váš pocit je správný a budeme velmi rádi za každou pomocnou ruku. Tu „běžeckou káru“ už tlačíme nějaký ten pátek a čerstvé síly jsou vítány. Tak kde začít? Asi tím nejdůležitějším a to je činnost delegátů. Každý závod, který je zařazen do termínovky, má svého delegáta. Delegátství si rozdělujeme přibližně na každé pololetí a veškeré informace, které jsou důležité před a po závodě, zajišťuje delegát. Tuto funkci aktuálně plní Martin Nedvěd, Honza Procházka, Jirka Vymazal, Petr Haresta a Jirka Vrtílka. Na této funkci se podíleli i Roman Markel a Olda Šperka, ale aktuálně se věnují přípravám a realizaci našeho OBL závodu – Hraběnčino běhání. Delegát osloví ředitele a domlouvají se na podrobnostech jejich závodu. Většina závodů už je v soutěži delší dobu a tak je to spíše formalita, ale mnohdy se může stát něco neočekávaného a je potřeba o tom informovat běžce. Od ředitele závodu zajistí propozice a tyto umístí na webových stránkách. Pokud o to ředitel závodu projeví zájem, tak spouští on-line registraci. Buď přímo na webu OBL a nebo zprostředkuje odkaz na stránky pořadatele. Každému, jak libo. Pro jednotlivé závody máme k dispozici k zapůjčení určitý materiál – startovní čísla, stupně vítězů, vlajka OBL s našimi partner, přenosné stolečky. Toto si může ředitele závodu vyzvednout u Honzy Procházky. Je však potřeba domluvit určitý postup. Ideálně provést výměnu kontaktu, aby mohla proběhnout vzájemná domluva. Pokud je dostatek sil a času, tak se ke konkrétnímu závodu objeví událost na facebookovém profilu OBL a případně i článek na webu. Do psaní článků se s velkou vervou zapojil Petr Šamonil a za jeho nezištnou pomoc mu patří velký dík. Závodů je hodně a na každý se prostě článek napsat nedá. Tak jsme nastavili přibližně měsíční interval. Propozice visí, online registrace, startovní čísla jsou na svém místě. Závod tedy může začít. Jak jsem již psal, tak závody jsou zaběhlé a vše funguje jak na drátkách. Činnost delegáta na místě závodu již tak důležitá není. Pak však na místo dorazí, tak je to určitě pro dobro věci. Může pořídit pár obrázků a pak šup s nimi na naše „rajče“. Když se zrovna nezadaří, tak se k fotkám dostáváme i přímo od ředitelů závodů. Moc za ně děkujeme, neboť běžci se rádi podívají. Poslední závodník je v cíli. Výsledky jsou vyhlášeny a běžci pádí do svých domovů. Pořadatelé balí „svůj cirkus“ a delegáta čeká finále. Od ředitele závodu získává výsledky v elektronické podobě. Drtivá většina jich je v excelu. Tyto výsledky převádí delegát do našeho „mustru“, ze kterého pak čerpá Martin Nedvěd při přidělování bodů do celkového pořadí. Čím kvalitnější jsou data od ředitele závodu tím méně práce má delegát, potažmo Martin Nedvěd. A samozřejmě naopak. Snažíme se, aby výsledky byly do druhého dne, ale chápejte. Jsme jenom lidi. Máme své rodiny, zaměstnání, koníčky. Tak to prostě někdy trvá déle J. Jak moc byly výsledky kvalitní, poznáme během následujících dnů. To začnou chodit dotazy a prosby od závodníků. „Dobrý den, jsem Adam Novák, běžel jsem v neděli závod a chybí mi tam klub. Můžete mi to prosím opravit? Děkuji.“ Může se stát cokoli a nemáme problém některé údaje opravit. Důležité je však ozvat se včas. Kdo se neozve do 14 dnů od zveřejnění výsledků, tak už nebereme na tyto prosby zřetel. Zapůjčené věci jsou zpět u Honzy Procházky. Výsledky jsou zveřejněné a body jsou přidělené, Takže to je vlastně vše. A nebo ne? Pokud jde o samotné bodování v seriálu OBL, tak to vlastně vše je, ale jsou tu ještě další činnosti. Půjčujeme stopky a v nich je potřeba čas od času vyměnit baterii. Při běhu se produkuje pot (tedy alespoň většina běžců se do tohoto stavu dostane) a ten skrápí naše startovní čísla. Proto musí čísla čas od času do pračky. A na sušák. Zavírací špendlíky při styku s potem i deštěm reznou (a korodují), takže je potřeba vyhodit a nahradit novými. Ideální je mít špendlíky ve svazku po čtyřech kusech a to je doslova mravenčí práce. Někdy nám špendlíky zůstanou na číslech a je potřeba je sundat dolů – opět činnost pro jemné ruce. Zatoulaná čísla nám do dalších závodů chybí, a proto se snažíme dohledat, kdo je vlastně měl naposledy a komu zůstali na tričku. Zde je to práce pro změnu detektivní, ale naštěstí jsme dobří detektivové. Při sestavování termínovky na další rok je důležitá komunikace s řediteli závodů. Pak termínovku zveřejnit. Vyhlásit výsledky za předešlý rok. Pokud to naše ekonomická situace dovoluje, tak pro ty nejlepší zajistit ceny. Aby bylo za co ceny pořídit, tak je potřeba mít dobré partnery a naštěstí je zatím máme. Moc děkujeme za vaši finanční podporu a doufáme v ní i do budoucna. Je toho zkrátka dost. Někdy možná až moc, ale ještě máme sílu. Zatím. Určitě není projevem slabosti si říci o pomoc. Pokud běháš a závodíš a aktivita OBL ti přináší něco navíc, tak zkus pro změnu přinést něco i ty. Ozvi se na mail, mobil nebo facebook. Budeme rádi.
Za Okresní běžeckou ligu, Jiří Vrtílka, ředitel foto v úvodu – Honza Procházka www.oblblansko.cz |